Odchudzanie

7 najbardziej znanych diet na świecie  

Ludzi na “diecie” milion, a 80% z tych, którzy mają nadwagę, nabija na dietę w te dni. Często człowiek, zajmujący się tym, wybierając właściwą dietę na imprezie, wciśnięty modą momentu. Według Joan, prezesa Krajowego stowarzyszenia dietetyków, “ważne jest, aby dokonać świadomego wyboru.  

Wynik, który chcesz osiągnąć, polega na tym, aby schudnąć w restauratorskim stanie, bo im więcej wahania masy ciała gromadzi się z czasem, tym bardziej będzie trudno zrzucić problem przewlekły.” 

Zobaczymy, jak działa 10 najbardziej znanych i popularnych diet, i mamy nadzieję zapewnić państwu praktyczne vade mecum, aby wybrać zbilansowanej diety. 

1. Dieta Scarsdale

Otrzymał swoją nazwę od dzielnicy Nowego Jorku i został wymyślony kardiologiem o imieniu Herman. Jest on oparty na 2 żywności programach, które muszą być spełnione w ciągu 14 dni.  

Pierwsza faza charakteryzuje się silnym spadkiem węglowodanów i cukrów na rzecz białka. Druga faza obejmuje stopniowe celu reintegrację węglowodanów i tłuszczów. Postępując według tej diety, można schudnąć nawet pół funta dziennie.  

Doskonałe wyniki uzyskuje się w ciągu pierwszych kilku miesięcy, ale w średnim i długim okresie wyniki, które analogicznie jak w przypadku innych diet, które mają jednak znaczący wpływ na metabolizm. 

2. Dieta Atkinsa

Jest to dieta wymyślona kardiologiem Robertem w latach 70-tych jako najbardziej popularnej diety 

Dzieli się na 2 fazy: w pierwszej można jeść bez ograniczeń mięso, mięczaków, skorupiaków i tłuszcze (w tym suszone mięso, takie jak boczek i salami), ale przy tym trzeba zrezygnować z węglowodanów i prawie wszystkie warzywa, a także spożywać własne zapasy tłuszczu. 

Na przykład na śniadanie-jajecznica z boczkiem, kawa lub herbata bez cukru. Na obiad-nóż do steków, a na obiad-gotowane ryby, załadowany majonezem i sałatą. W drugiej fazie, zamiast tego, karmisz go po trochu, w węglowodany i warzywa. 

3. Dieta dysocjacyjna

Została wymyślona przez dr Williama Howarda w 1911 roku. Ona opiera się na 5 podstawowych zasadach: 

  • Nie jedz węglowodany, białka i kwasy owocowe podczas tego samego posiłku 
  • Jedz warzywa, sałatki i owoce jako główną część diety 
  • Jedz białko, skrobię i tłuszcze w ograniczonej ilości 
  • Jedz spójny pszenicę, unikanie rafinowanych produktów i przetworzonych produktów na bazie białej mąki, cukru i margaryny. 

Pominąć odstęp co najmniej 4 godziny / 4 godzin między posiłkami różnego rodzaju. Już do tego czasu przedstawiciele świata akademickiego zajęli stanowisko wobec tego rodzaju zasilania, ale stale, na całym świecie, pojawiają się nowe publikacje i nowe zgłoszenia do udziału w aukcji. 

4. Obserwatorzy Wagi

W. urodził się w Ameryce w latach 60-tych w rodzinie młodej amerykanki Jean. Pani Jean, wierzyła w diecie jako miejsce spożywczego edukacji, aby budować razem. 

Pani miała zwyczaj przebywać z grupą koleżanek na diecie, z którym dzieliła się wszystkimi aspektami, które wpływają na człowieka, gdy postanawia podążać ścieżką zasilania: psychologicznymi (np. porady, jak radzić sobie z krytycznymi momentami), praktycznych (wymiana przepisów) i technicznymi (odwołanie się do grupy lekarzy).  

Metoda opiera się na podstawowej diecie, sporządzonej lekarzem, ale uwzględnia również aspekt psychologiczny, oparty na koncepcji wzajemnej pomocy. Na spotkaniach, w których będziesz uczestniczyć w składzie grupy, każdy opowiada o swoich trudnościach i strategiach stosowanych dla osiągnięcia celu, stara się być pomocny innym. 

Dietetycy i psycholodzy prowadzą grupę do osiągnięcia postawionego celu. Dieta ta zapewnia zapas energii około 1200-1300 kalorii. Ryzyko tej diety polega na tym, że bierzesz pod uwagę tylko energetyczne aspekty żywności, a nie odżywcze. 

5. Zone Diet

Zone diet-to przede wszystkim styl życia. Został on wprowadzony we Włoszech dzięki Eddie Оттоцу, który podczas swoich podróży po świecie w poszukiwaniu nowości w dziedzinie diety przypadkowo natknąłem się na metodę, który dał dobre wyniki sportowców narodowej lekkiej atletyki i pływania USA. 

Zapewnia ograniczenie kalorii i silne zmniejszenie spożycia węglowodanów. Pod tym pojęciem, uznanym przez wielu jako gwarancja długiego życia, masz na myśli tylko to, że dla każdego człowieka dzienne zapotrzebowanie w diecie powinna być obliczona zgodnie z jego indywidualnymi potrzebami, a co szkodliwe pokonać (z punktu widzenia kalorii) więcej, niż jest w rzeczywistości konieczne. Drugie kryterium, czyli ograniczenie węglowodanów, powinny być sformułowane jasno. 

W dla diety nie tylko zmniejszona węglowodany, które podejmujemy w naszej mocy, do “normalnych” (głównie w postaci chleba i makaronu), ale i musimy dbać w każdym posiłku lub перекусе właściwą równowagę między trzema podstawowymi składnikami diety: białko, węglowodany i tłuszcze. Zone diet opiera się na obniżeniu wskaźnika glikemicznego. 

6. Dieta Dukana

Dieta Duncana oferuje program z 4 faz, które zawierają produkty bogate w białka i niskokaloryczne, które następnie mają przewagę w zmniejszaniu apetytu. 

Fazowe szok również opiera się na białkach: należy jeść tylko białka, czyli białe i czerwone mięso, ryby, owoce morza, produkty mleczne, chude mleko. To wynosi 3-10 dni, w zależności od celu osiągnięcia 

Alternatywny krok: jak faza oddziaływania, ale poprzez dodanie warzyw. Jedyny zakaz: bogate w skrobię (ziemniaki, kukurydza, groch, soczewica, fasola…). Czas rozwijać: do białek stopniowo dodajemy warzywa 

Te 2 kroki na przemian, aż pojawi się żądany ciężar (maksymalnie 1 kg przepada za tydzień). Faza konsolidacji: składa się z czasu potrzebnego do powrotu do normy, co pozwala uniknąć słynnego “efektu yo-yo” odzyskania wagi.  

Stopniowo nowo wprowadzane są zakazane produkty. Oblicz 10 dni przed utraconych kilogramów. Faza podtrzymania: jesz normalnie, z zachowaniem dwie zasady: zrób “białko czwartku” dla życia i jeść 3 łyżki otrąb i owsa dziennie.  

Utrata masy ciała najpierw dzieje się szybko, a następnie kontrolowane. Dieta ta obejmuje fazę długotrwałego utrzymania i radość обжорам dozwolone 2 “uroczystych kolacji”, w tygodniu, aby uniknąć rozczarowania. 

Jak i cała wysokobiałkowa dieta, jest ona narażona na ryzyko niedoboru. Ponadto, jaja i mięso, używane w dużych ilościach, mogą zwiększyć poziom cholesterolu we krwi. 

7. Chronodieta

Chronodieta, wynaleziona przez dwóch włoskich lekarzy, opiera się na koncepcji, że organizm ma inną zdolność do wchłaniania substancji odżywczych w zależności od pory dnia. 

Z węglowodanami cronodieta (makaron, warzywa i chleb powinno się jeść w pierwszej połowie dnia: na śniadanie, na przykład, można jeść chleb i ziemniaki. W czasie, gdy ryż i polenta (mąka kukurydziana) bardziej nadaje się do obiadu. Mięso, ryby, jaja i produkty mleczne powinny być spożywane wieczorem i nie mogą być związane z węglowodanami. 

Owoce powinno się jeść w pierwszej połowie dnia. Należy zawsze preferować produkty pełnoziarniste, a nie rafinowanych. Ta dieta pozostawia wielu ekspertów być trochę sceptyczni, i to jest nadal ważne, aby pójść do lekarza. 

You May Also Like

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *